7 راه کار ساده براي مقابله با جوش صورت
F a R z A d

 خلاصه : 7 راه کار ساده براي مقابله با جوش صورت                                                                                                                                                                             1 - هرگز جوش ها را فشار ندهيد انها را دستکاري نکنيد اين کارها فقط به قرمز تر و ملتهب تر شدن جوش ها منتهي مي شوند و باکتري ها و چربي هايي که باعث ايجاد اين جوش ها شده اند در ديگر قسمت هاي صورتتان پخش مي شوند . همچنين بعضي مواقع اين دستکاري ها به زخم شدن ناحيه اراف جوش ها منجر مي شوند.                                                                                                                                                                                 2 - هر سي دقيقه يک بار يک کيسه يخ را روي جوش ها قرار دهيد و ان را حدود دو دقيقه نگه داريد اين عمل باعث کاهش تورم التهاب و سرخي جوش ها مي شود و درد ناشي از آن از بين مي برد.                                                                                                                                                                                                                                  

3 - ( ويژه بانوان ) از کرم پودرهاي پوشاننده استفاده کنيد. زماني که با عجله بايد در جايي حاضر باشيد مي توانيد قبل از خارج شدن از خانه مقدار اندکي کرم پودر پوشاننده رنگ پوست روي جوش ها بماليد تا زياد به چشم نيايند. همچنين اين نوع کرم پودر ها روي سمت هاي براق پوست را مي پوشانند و جلوه اي طبيعي و يکدست به صورت مي دهند                                                                                                                                                     

 4 - با يک نوع محلول پاک سازي کننده مخصوص جوش هاي صورت و صابوني ملايم و بي بو روزي دو تا سه مرتبه صورتتان را بشوييد/ به آرامي و با ملايمت با يک ليف يا حوله کوچک پوست صورتتان را مالش دهيد ولي هرگز اين عمل را با خوشنت انجام ندهيد و گرنه چربي طبيعي پوست صورتتان که به صورت طبيعي از به وجود امدن جوش ها جلوگيري مي کند را از بين خواهيد برد                                                                                                                                                                                                                               

5 - يک نوع کرم يا پماد حاوي پروکسيد بنزوئيل يا اسيد ساليسيليک ( بسياري از پماد ها و کرم هاي مخصوص درمان جوش ها که در داروخانه ها موجود هستند حاوي اين گونه ترکيبات مي باشند) روي پوست صورت يا نواحي اطراف جوش ها بماليد. توجه داشته باشيد که اين ترکيبات در صورت مورد استفاده بيش از حد قرار گرفتن پوست را خشک مي کنند. پس اگر پوستي حساس داريد استفاده از آنها براي شما توصيه نمي شود.                                                                                                                                                                    

 6 - در صورت امکان از مواد ارايشي و بهداشتي عاري از چربي استفاده کنيد اين نوع محصولات باعث ايجاد حفره و سوراخ در پوست نمي شود( اين سوراخ ها و حفره ها مي توانند تبديل به جوش و کورک شود. هر شب قبل از خواب آرايش صورتتان را پاک نيد با پماد يا محلولي ضدذ جوش تا چربي و آلودگي از عمق پوست صورتتان بيرون آيد.                                                                                                                                                                    

 7 - در شب مقدار اندکي خمير دندان روي نواحي اطراف جوش هاي صورتتان بماليد تا التها و تورم و سرخي آن مکتر شود . همچنين براي کاهش التهاب و تورم يک کيسه چاي مرطوب با يک تکه پنبه آغشته به چند قطره ليمو ترش را به مدت پنج دقيقه روي جوش هاي صورتتان قرار دهيد. در صورت به کاربردن اين راهکارهاي ساده و موثر ، ظرف مدت کوتاهي تفاوتي چشمگير و قابل ملاحظه را مشاهده خواهيد کرد در صورتي که دوباره جوش ها عود کردند لازم است به يک متخص پوست مراجعه نماييد تا برايتان محلول پاکسازي کننده مناسب نوع پوستتان تجويز کند. درمان هاي بلند مدت مثل استفاده از ماسک هاي پوست تغيير در برنامه غذايي و افزايش مصرف اب به پيش گيري از جوش هاي صورت کمک کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 318
بازدید هفته : 403
بازدید ماه : 824
بازدید کل : 36918
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1