چه مقدار آرایش برای دختران جوان مناسب است؟
F a R z A d

 واي، دوباره شروع شد؛ دو مرتبه دختر جوان شما خانه را با يک عالمه آرايش ترک کرد و شما بيش از اندازه عصباني و ناراحت هستيد. چه بلايي سر آن روح پاک و معصومي که در جسم دخترتان زندگي مي کرد، آمده است؟ شما عادت داشتيد که با هم بر سر تمام مسائل مشورت کنيد و او کليه نظرات شما را در مورد زيبايي و مد قبول مي کرد. اما اين روزها همه چيز تغيير کرده، احساس مي کنيد که از شما بيزار است؛ او تصور مي کند که شما قادر به درک نيازهايش نيستيد.                                                                                                                                                                                                                                   

اما شما از توانايي درک صحيح کليه مسائل برخوردار هستيد. به چند سال قبل، زمان نوجواني خودتان بازگرديد، زمانيکه تمام وسايل آرايشي مادرتان را استفاده مي کرديد تا تجربه جديد خودتان را در مورد سبک آرايش مد روز بدست آوريد. شايد به نظر شما اين کار دخترتان کمي عجيب و غريب بيايد، اما او بايد خودش اين راه را به تنهايي طي کند و تجربه هاي فردي را به شخصه بدست آورد. يادم مي آيد که هنگاميکه براي اولين بار آرايش را بر روي پوست صورتم امتحان مي کردم، از پودر هاي نارنجي رنگ و سايه چشم براق استفاده کرده بودم. مادرم در آن زمان فقط آه مي کشيد و دعا مي کرد که من هر چه زودتر اين دوران را پشت سر بگذارم.                                                                                                                              

پيش از هر چيز بايد هميشه به خاطر داشته باشيد که دختر شما منحصر بفرد است و هيچ گونه قانون کلي وجود ندارد که از آن بتوان در مورد تمام دختر خانم هاي جوان استفاده کرد. هر يک از جوانان در ذهن خود چهره هاي جالب و يگانه خاصي را به تصوير مي کشند. شايد يک روش در مورد يک نوجوان نتيجه بدهد، اما به کار بردن همان شيوه در مورد يک نفر ديگر نتيجه معکوس در بر داشته باشد.                                                                                                                                                                                                                         

پيش از اينکه يکبار ديگر چشم هاي دخترتان را پر از سايه هاي جور وا جور با رنگ هاي عجيب و غريب ببينيد، در اين قسمت چند راه حل پيش پايتان قرار مي دهيم تا از آن طريق بتوانيد با نوجوان خود در مورد آرايش به يک توافق نسبي دست پيدا کنيد.                                                                                                                                                               

• اطلاعات خود را افزايش دهيد                                                                                                                                                                                                      نبايد دختران نوجوان را به خاطر استفاده از آرايش غليظ و پوشيدن لباس هاي بازي که دائما در کانال هاي مختلف تلويزيوني مي بينند، سرزنش و يا تنبيه کنيد. براي آنها تشخيص واقعيت ها با آنچه که در تلويزيون بر روي صحنه مي آيد اندکي دشوار است. آنها نمي دانند که خانم بريتني اسپيرز يا جنيفرلوپز، متخصصان گريم و آرايشي را استخدام مي کنند که بهترين چهره را به منظور روي صحنه آمدن برايشان درست کنند. آنها نمي دانند که با يک چنين قيافه هايي نمي توان وارد زندگي روزمره شد.                                                                                               

چند مجله مربوط به نوجوان ها را برداريد. از روي آن عکس هايي را فکر مي کنيد در آنها لباس ها و مدل هاي آرايش متعارفي معرفي شده است را انتخاب کنيد و به دختر خانم خود نشان دهيد. بايستي به او بقبولانيد که زندگي اش براي شما از اهميت و ارزش خاصي برخوردار است. بايد با او ارتباط برقرار کنيد و او را طوري قانع کنيد که احساس نکند بايد بيش از اندازه از مواضع خود کناره گيري کند.                                                                                                                                                                                                                         

• اصول اوليه اي را پايه ريزي کنيد                                                                                                                                                                                                   

 با همسر خود بنشينيد و تصميم بگيريد که چه ميزان آرايش براي سن او بلا مانع است. در ذهن داشته باشيد که شايد اصلاً همسرتان نداند که خط لب چيست و در اين زمينه هيچ گونه نظر خاصي هم نداشته باشد. اگر بين نظر شما و همسرتان تضاد وجود داشته باشد، ممکن است فرزندتان دچار تعارض شود و امکان دارد که با يک چنين واکنشي روبرو شويد : "اما پدر به من اجازه داد که با وارد شدن به دانشگاه از رژ لب براق استفاده کنم و ناخنم را نيز لاک مشکي بزنم!"                                                                                                                                                                                                                                     • محدوديت هاي خود را تشريح کنيد                                                                                                                                                                                                به سالن هاي زيبايي نوجوانان برويد و ببينيد که آنها چه خدماتي انجام مي دهند؟ از هاي لايت و خط لب گرفته تا لاک ناخن که مي تواند براق، قرمز و يا فرنچ مانيکور باشد. ببينيد که آيا در سنين نوجواني کسي از موم، اصلاح، خالکوبي و يا حتي تتو استفاده مي کند؟ بايد بدانيد که نوجوانان ديگر چه مي کنند تا بدين وسيله بتوانيد سطح توقعات خود را در رنج متعادلي نگاه داريد.                                                                                                                               

اصلا نترسيد که به او بگوييد زمانيکه 15 سال بيشتر ندارد نمي تواند از خط چشم استفاده کند؛ اما در عين حال مي توانيد اين امتياز را هم به او بدهيد که وقتي 18 ساله شد مي تواند در برخي مراسم خاص، از خط چشم استفاده کند. از آنجايي که نوجوانان علاقه بسيار زيادي به تجربه کردن تجربيات جديد دارند به همين دليل بايد بدانند که محدوديت هايي براي آنها وجود دارد که به هيچ وجه نمي توانند پايشان را از آنها فراتر بگذارند. او شما را امتحان مي کند براي اينکه ببيند آيا مي تواند پايش را از مرزها بيرون بگذارد يا خير. شما به همراه همسرتان، بايد به شدت مراقب اوضاع باشيد و به او اجازه ندهيد که پايش را بيش از اندازه فراتر از مرزها بگذارد.                                                                                                                                  

 من مادري را مي شناسم که زمانيکه متوجه شد دخترش نافش را سوراخ کرده از هوش رفت. شايد براي برخي از مادرها چنين کاري چندان غير منتظره نباشد اما به هر حال هيچ مادري دوست ندارد که دخترش احساس کند انجام چنين کارهايي از نظر او بلامانع است. بايد اشاره کنيم که هيچ مادري نمي تواند قبول کند که دختر خانمش خود را به جا سوزني تبديل کند. هم مادرها و هم دخترها هر دو دوست دارند که هر کدامشان پشت ديگري را به خاک بمالد.                                                                                                                                

مصالحه و سازش                                                                                                                                                                                                                       

گاهي اوقات برخي از کارهايش را نديد بگيريد. جدي مي گويم. گاهي اوقات نياز دارند که از کنترل مستقيم شما قدري دور شوند. آنها اينگونه آفريده شده اند. اگر گاهي اوقات از خط چشم استفاده کنند، خيلي بهتر از اين است که يک مرتبه ببينيد روي بدن خود عبارت "فقط گلزار" را خالکوبي کرده اند!                                                                                                                                                                                                                      

• با مثال هاي عيني او را قانع کنيد                                                                                                                                                                                                 

 اگر احساس مي کنيد که حلقه اي که از شکم يک نوجوان آويزان شده زشت و زننده است، پس اين کار را خودتان هم نبايد انجام دهيد. فکر مي کنم تا همين حد کافي باشد.                                                                                                                                             

• از متخصصان کمک بگيريد                                                                                                                                                                                                            

اگر شما جزء افرادي بوديد که تا شب عروسي دست به لوازم آرايش نزديد، بايد در يک جلسه گفتگو با متخصص زيبايي و آرايشي صحبت کنيد. البته به نظر مي رسد که آرايشگرها در اين امر قدري زياده روي مي کنند، اما به هر حال مشورت با آنها مي تواند يک سري سرنخ هاي کلي را در اختيار شما قرار دهد.                                                                                                                                                                                                               

تقريبا به مدت يک ساعت پاي صحبت هاي آنها بنشينيد و بعد هم به بازار برويد تا مارک هايي را پيدا کنيد که با سن و سال فرزندتان بيشتر هم خواني داشته باشند. زمانيکه با متخصص زيبايي در حال صحبت کردن هستيد، ابتدا به صورت او نگاهي بيندازيد و ببيند که آيا براي ديدن چهره واقعي او نياز داريد يک شير آب پر فشار بر روي صورتش بگيريد تا تمام کرم پودر ها و پن کک ها را بشويد ؟ اگر چنين بود بهتر است براي مشورت کردن به شخص ديگري مراجعه کنيد. سعي کنيد از روي مجله ها عکس هايي را که بيشتر مي پسنديد انتخاب کرده و با متخصص زيبايي در مورد آنها بحث کنيد.                                                                                                                                                                                                                          

با متخصص زيبايي صحبت کنيد و به او بگوييد که مي خواهيد دختران به طور اصولي با فاکتورهاي اوليه آرايش آشنا شود. همچنين به او بگوييد که از آرايش غليظ خوشتان نمي آيد. از او بخواهيد که از مرحله ابتدايي شروع آرايش تا آخرين مرحله را مو به مو برايتان توضيح دهد. به دخترتان بگوييد که تنها از دو مرحله از کل آنها مي تواند استفاده کند.                                                                                                                                                                 در نهايت بايد توجه داشته باشيد که شايد خودتان براي نيمي از عمر از وسايل آرايشي استفاده کرده ايد، اما هر چه باشد چنين لوازمي براي دختر خانمتان جديد هستند و از جذابيت خاصي برخوردار مي باشند. دخترهاي نوجوان دوست دارند شخصيت هاي متنوع را آزمايش کنند و خانمي را که در آينده قرار است به آن تبديل شوند را هر چه زودتر کشف نمايند. آرايش کار جالب، فانتزي و کمي سحرآميز است - درست مثل سنين نوجواني دختر خانمتان -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 569
بازدید کل : 36663
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1