چگونه جذاب ، فریبنده و دلربا باشیم؟؟؟؟
F a R z A d

 فريبندگي يعني اينکه بتوانيد ديگران را به سوي خود جذب کنيد. اين خصلت اخلاقي به مرور زمان بدست مي آيد، از آنجايي هر يک از افراد در زمان تولد با ميزان مختلفي جذابيت پا به اين دنيا مي گذارند مي توان گفت که درصد بسيار زيادي از جذابيت اکتسابي است و با کمي تمرين به راحتي قابل دسترسي خواهد بود. مانند رقصيدن هر چه بيشتر تلاش کنيد، موفق تر خواهيد بود. تلاش و توجه تمام و کمال به نيازها و خواست هاي ديگران مي تواند به شما اين اطمينان را بدهد که به چهره يک فرد جذاب تبديل شده ايد.                                                                                                                                                                                             

• مراحل                                                                                                                                                                                                                                

 1- طرز ايستادن خود را تصحيح کنيد. اگر شرايط بدني شما در حد مطلوب قرار داشته باشد، گوياي اين مطلب است که يک فرد با اعتماد به نفس بالا هستيد، حتي اگر از درونتان هم يک چنين احساسي نداشته باشيد. در زمان راه رفتن بايد محکم و ثابت قدم برداريد. کمرتان کاملاً صاف باشد، و شانه ها به سمت عقب گرايش داشته باشند. شايد در ابتدا زمانيکه يک چنين وضعيتي را تمرين مي کنيد برايتان قدري عجيب و دشوار باشد، اما پس از سپري شدن چند روز به آن عادت پيدا مي کنيد.                                                                                                                                                                                                           2- ماهيچه هاي صورت را رها کنيد. سعي کنيد ماهيچه هاي صورتتان را رها کنيد تا صورت، حالت طبيعي و دلپذير خود را داشته باشد. با اين چهره مي توانيد رو به دنيا کنيد و به همگان بگوييد که از هيچ چيز نمي هراسيد.                                                                                                                                                                                                        

3- ارتباط برقرار کنيد. هنگاميکه با فرد ديگري روبرو مي شويد، با چشم هاي خود با او ارتباط برقر کنيد، سرتان را به نشانه تائيد تکان دهيد، لبخند بزنيد و شادي خود را به او انتقال دهيد. اصلاً نگران عکس العمل فرد مقابل نباشيد و البته در عين حال بايد به ياد داشته باشيد که در اين کار زياده روي نکنيد.                                                                                                                                                                                                                        

 4- نام افراد را به خاطر بسپاريد. زمانيکه براي اولين بار کسي را ملاقات مي کنيد سعي کنيد که نام او را به خاطر بسپاريد.  اين کار براي خيلي از افراد دشوار است. زمانيکه نامشان را مي گويند، آنرا چندين مرتبه با خود تکرار کنيد تا نامشان در ذهنتان باقي بماند و سپس نام خود را نيز به آنها بگوييد؛ به عنوان مثال سلام "سارا" من "ماني" هستم. زماني هم که با آنها خداحافظي مي کنيد، باز هم سعي کنيد چند مرتبه ديگر نام آنها را تکرار کنيد تا به طور کامل در ذهنتان باقي بمانند. هر چقدر بيشتر نام آنها را تکرار کنيد، بيشتر به يادتان مي ماند و طرف مقابل هم احساس مي کند که او را بيشتر دوست مي داريد و احتمال اين امر که با شما بيشتر گرم بگيرد افزايش پيدا مي کند.                                                                                                                                                                                                                   5- به ديگران علاقمند باشيد. اگر شما يکي از آشناهاي قديمي را ملاقات کرديد به عنوان مثال يک همکار، همکلاسي، دوست يکي از دوستان و ... در مورد خانواده و علاقمندي هاي جديد آنها سوالاتي مطرح کنيد. اسم افراد نزديک به آنها را بپرسيد و نام آنها را به خاطر بسپاريد. مطرح کردن يک چنين مسائلي، موضوعات جديدي براي صحبت کردن در اختيار شما قرار مي دهد و آنوقت مجبور نيستيد که تنها در مورد کار و کلاس هاي درسي با هم صحبت کنيد. مي توانيد تا حدودي در مورد خودتان نيز صحبت کنيد. در تمام طول بحث خودتان را علاقمند نشان دهيد و نشان دهيد که تمايل داريد به گفتگوي خود با او ادامه دهيد.                                                                                                                                                                   6- گفتگو در مورد موضوعات مناسب. بايد در مورد موضوعاتي صحبت کنيد که طرف مقابل به آنها علاقه دارد، حتي اگر خودتان هم علاقه شديد به آنها نداشتيد، بازهم اين کار را ادامه دهيد. به عنوان مثال اگر در يک جمع ورزشي قرار گرفتيد، در مورد بازي ديشب يا گل کردن تيمي که به تازگي وارد ليگ شده صحبت کنيد. اگر با کساني هستيد که به سرگرمي هاي مختلفي علاقمند هستند، مي توانيد در مورد سرگرمي هاي مورد علاقه آنها از جمله ماهيگيري، بافتني، کوهنوردي، و سينما صحبت کنيد.                                                                                                                                                                                                   

 هيچ کس از شما انتظار ندارد که در تمام زمينه ها يک متخصص باشيد، بايد به آنها بگوييد که فقط به دليل علايق شخصي است که تمايل داريد در مورد موضوعات مختلف با ديگران به بحث و گفتگو بنشينيد. ذهن خود را باز کنيد، اجازه دهيد تا ديگران توضيحات لازم در مورد موضوعات مختلف را براي شما بازگو کنند. روراست باشيد و به آنها بگوييد که دانشتان در مورد برخي چيزها محدود است و بدتان نمي آيد که چيزهاي بيشتري در مورد آن مبحث ياد بگيريد.                                                                                                                                            

7- به جاي غيبت کردن ديگران را تکريم کنيد. اگر در جمعي در حال صحبت کردن هستيد که همه افراد به نحوي در مورد يک شخص بخصوص در حال غيبت کردن هستند، بد نيست شما چيزي در مورد آن بگوييد که دوست مي داريد. گفتن چيزهايي که در ديگران دوست مي داريد مي تواند 100% شما را تبديل به يک فرد جذاب کند. در عين حال با اين کار مي توانيد حس اعتماد ديگران را نيز به خود جلب کنيد. همه اطرافيان به اين نتيجه مي رسند که شما هيچ وقت ايده ي بدي نسبت به ديگران نداريد. همه به اين نتيجه مي رسند که آبرويشان در دست شما محفوظ خواهد بود.                                                                                                                                                                                                                                        

8- دروغ نگوييد. شايد به دلايلي دروغ بگوييد اما مدارک و شواهدي وجود دارد که بر خلاف گفته هاي شماست.  اگر به مريم بگوييد که عاطفه را دوست داريد و به نسيم بگوييد که عاطفه را دوست نداريد، مطمئن باشيد که مريم و نسيم با هم صحبت مي کنند، حرف هاي شما را با هم در ميان مي گذارند، و با اين کار اعتبارتان را نزد آنها از دست خواهيد داد، و از آن به بعد هم ديگر هيچ کس حرف هاي شما را باور نخواهد کرد.                                                                                                                                                                                     

9- با صداقت از ديگران تعريف و تمجيد کنيد. اين کار خصوصاً در ارتقاي عزت نفس ديگران نقش مهمي را بازي ميکند. چيزهايي که خوشتان مي آيد را انتخاب کنيد و در هر شرايطي به آنها اشاره داشته باشيد. اگر از کاري و يا از کسي خوشتان مي آيد راهي براي بيان آن پيدا کنيد و فوراً به آن اشاره کنيد. اگر براي انجام اين کار بيش از اندازه صبر کنيد، ممکن است حرف هاي شما قدري رياکارانه جلوه کنند. زمانيکه احساس مي کنيد با تشويق هاي خود مي توانيد زمينه پيشرفت را براي آنها فراهم آوريد، حتماً اين کار را انجام دهيد و از آنها تعريف کنيد. اگر احساس ميکنيد که چيزي در مورد فردي تغيير پيدا کرده است (به عنوان مثال مدل مو، طرز لباس پوشيدن و .. به آن توجه کنيد و چيزي را که در مورد آن خوشتان آمده، به زبان بياوريد. اگر مستقيماً سوالي مي پرسيد، با خوشرويي آنرا بيان کنيد و سپس سوال خود را با يک تعريف بجا به پايان برسانيد.                                                                                                                                                                                                                                 

 10- در پذيرش تعريف و تمجيد مهربان باشيد. اين فکر را که برخي از تعريف و تمجيد ها هدف خاصي را در پس خود دارند را از ذهن بيرون کنيد. در قبول هر نوع تعريف و تمجيدي پرحرارت و علاقمند ظاهر شويد. خيلي بيشتر از گفتن يک "خيلي ممنون" ساده پيش برويد و آنرا با جملاتي نظير: "خوشحالم که خوشت آمده" و يا "خيلي مهرباني که به اين مورد اشاره کردي" همراه کنيد. اين عبارات خودشان مي توانند به عنوان نوعي تعرف و تمجيد در جواب تعريف هاي فرد مقابل به شمار روند. در عين حال بايد دقت داشته باشيد که برداشت بدي از تعريف هاي ديگران نکنيد. به عنوان مثال اگر کسي به قصد تعريف از شما گفت: "نميداني چقدر دلم مي خواست که من هم به اندازه تو ... بودم" شما نبايد در جواب او بگوييد من اصلاً هم يک چنين خصوصيتي را نداشته و ندارم و احساس مي کنم که برداشت تو در اين مورد غلط بوده و قضاوت نادرستي داشتي."                                                                                                                                                                                                                                

 11- تن صداي خود را کنترل کنيد. يکي از نکات ضروري که بايد همواره به خاطر داشته باشيد، ماهيت صحبت کردن است. برخي از افراد هستند که در درون خود احساس ناامني مي کنند و به راحتي نمي توانند تعريف و تشکر ديگران را پذيرا شوند. در مورد يک چنين افرادي بيشتر بايد دقت کنيد و روان و سليس با آنها صحبت کنيد. اگر تمايل داشتيد به آنها بگوييد که "امروز زيبا شده ايد" تن صدايتان بايد همانطوري باشد که مي گوييد: "امرور روز زيبايي است." هر گونه تغيير در تن صدا و نحوه بيان کردن آن، اين شک را در آنها بوجود مي آورد که گفته هاي شما از سر صدق و درستي نيست. مي توانيد براي تمرين، صداي خود را روي نوار ضبط کنيد و چند مرتبه آنرا گوش کنيد تا متوجه هر گونه تغييري بشويد. از خودتان سوال کنيد که صداي شما نشان مي دهد که از روي صداقت صحبت مي کنيد؟ تا زماينکه به يک عبارت خالصانه و صادقانه نرسيده ايد، به ظبط کردن صداي خود ادامه دهيد.                                                                                                                                                                                               

• چند نکته                                                                                                                                                                                                                               

هميشه خونسرد باقي بمانيد. قصد شما خوشحال کردن ديگران است و نبايد به اين موضوع فکر کنيد که ممکن است آنها در قبال شما چه واکنشي نشان داده و چه خيال بافي هايي در ذهن خود انجام دهند. اگر اين کار را انجام دهيد، آنوقت تمام تاثير اين کار بر روي صورت شما نمايان خواهد شد، و تبديل به فردي مي شويد که فقط در پي راضي کردن اطرافيانش است. کسي که نيازهاي شخصي اش را زير پا مي گذارد تا ديگران دوستش بدارند. بايد هميشه به خاطر داشته باشيد که مردم آنقدر کارهاي متنوع دارند که نمي توانند که همواره به شما فکر کنند. بيشتر اوقات در مورد خودشان و کارهايي که بايد انجام دهند، فکر مي کنند.                                                                                                                                                        ميزان جذابيتي که مي توانيد بدست آوريد، به ميزان خلاقيت شما در تحسين کردن ديگران بستگي دارد. تعريف ها و تحسين هاي خود را با لحني قاطع اما در عين حال شاعرانه بيان کنيد. هيچ اشکالي ندارد که چند قطعه از قبل آماده شده را در ذهن داشته باشيد تا در زمان تحسين کردن از فردي بيان کنيد، اما افراد جذاب کساني هستند که بتوانند در همان لحظه چيزي را ابداع کنند و نوآوري به خرج دهند. اگر ذهن شما خلاقيت داشته باشد و دائماً ابداع و نوآوري کنيد، ديگر نگران تکرار مکررات هم نخواهيد شد.                                                                                                                                                                                         

 گاهي اوقات مجبور مي شويد عقايدي را بيان کنيد که شايد کمتر اتفاق مي افتد ديگران نظر مثبتي نسبت به آن داشته باشند. در چنين شرايطي مي توانيد اين کار را با قدري شوخي بياميزيد. شوخي و خنده مانند قاشق پر از شکري هستند که به بيمار کمک مي کنند دارو را راحت تر فرو ببرد.                                                                                                                                                                                                                        

همدلي يکي از ملزومات بي چون و چراي جذابيت است. بايد بدانيد که چه چيزهاي اطرافيانتان را خوشحال ميکنند و چه مواردي موجبات ناراحتي آنها را فراهم مي آورند، آنوقت مي توانيد بهترين انتخاب را در مورد آنها داشته باشيد.                                                                                                                                                                                                اگر احساس مي کنيد که به يکباره نمي توانيد عضلات صورت خود را رها کنيد، مي توانيد اين کار را از شانه هاي خود شروع کنيد، اگر از جاي اصلي خود بالاتر آمده باشند، نشان دهنده اين مطلب هستند که شما قدري عصبي هستيد. آنها را به سر جاي خودشدان بازگردانيد، ژست عمومي بدن خود را تصحيح کنيد، نفس عميقي بکشيد و لبخند بزنيد.                                                                                                                                                         • • هشدار                                                                                                                                                                                                                               

از بحث و جدل بپرهيزيد. حتي اگر نيمي از افراد با شما مواق باشند، باز هم شما نمي توانيد جذابيت 100% پيدا کنيد. چيزهايي که بر زبان مي آوريد بايد براي تمام افراد خوشايند باشند. زماني که احساس کرديد دلتان مي خواهد در يک بحث شرکت کنيد، از خودتان بپرسيد که: "آيا واقعاً لازم است که در همين لحظه، نظر خودم را مطرح کنم؟" اگر احساس مي کنيد که هيچ گونه الزامي در اين کار وجود ندارد، بنابراين قدري بذله گويي کنيد و مطرح کردن نظر خود را بگذاريد براي يک وقت ديگر.                                                                                                                                                                                                           

 هيچ گاه به جوک هايي که خودتان تعريف مي کنيد، نخنديد. اين کار سيماي قشنگي ندارد. مي توانيد لبخند بزنيد؛ همين کفايت مي کند، اصلاً هم ناراحت نشويد اگر هيچ کس به آن نخنديد. گاهي اوقات افراد متوجه جوک نمي شوند. اين امر بايد براي خود آنها ناراحت کننده باشد که متوجه منظور شما نشده اند. هدف شما صرفاً خوشحال کردن آنها بوده است.                                                                                                                                            

هيچ گاه در مورد مسائل مختلف توضيح بيش از اندازه ندهيد چون صرفاً ارزش گفته هاي خود را از بين مي بريد. اين کار نشان دهنده اين مطلب است که شما از اعتماد به نفس پاييني برخوردار هستيد و به سختي مي توانيد باور کنيد که ديگران حرف هاي شما را متوجه شده اند. همچنين ممکن است اين سوء تفاهم را نيز ايجاد کند که شما به مخاطبان خود اعتماد نداريد و تصور مي کنيد که آنها متوجه منظورتان نمي شوند و خودتان قصد داريد به جاي آنها تصميم بگيريد. زمانيکه نکات غير ضروري را از گفته هاي خود حذف مي کنيد، مردم با اشتياق بيشتر به حرف هاي شما گوش مي دهند. با اين کار ممکن است که براي کسب اطلاعات بيشتر نيز وارد بحث شده و سوالاتي را مطرح کنند. بايد اعتماد کنيد که مخاطبانتان حساب دو دوتا چهارتا سرشان مي شود.                                                                                                                                                                                                                                     

 برخي از افراد هستند که مقوله تکبر و جذابيت را اشتباه مي گيرند. درحقيت بايد دانست که تکبر نقطه مقابل جذابيت است. جذابيت حس رضايت ديگران را بر مي انگيزد، اما تکبر فقط مي خواهد حس رضايت فردي را برانگيزاند. تکبر افرادي را جذب مي کند که در وجود خود ناامني هايي دارند، اما جذابيت توانايي جذب تمام افراد را دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 318
بازدید هفته : 419
بازدید ماه : 840
بازدید کل : 36934
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1