4 قدم برای خوب افتادن تو عکس
F a R z A d

 اين مشکل خيلي از افراد است: خيلي از افراد واقعاً نمي توانند عکس هاي خودشان را تحمل کنند و احساس مي کنند که در عکس ها، بدترين قيافه و وضعيت ممکن خود را پيدا مي کنند. اين مشکل در خانم ها بيشتر ديده مي شود اما به اين معني نيست که آقايان نخواهند هر چند وقت يکبار عکسي بگيرند که با ديدن آن اعتماد به نفسشان چند برابر شود. پس خانم ها و آقايان، اگر مي خواهيد در عکس ها خوب بيفتيد، اين چهار قدم را دنبال کنيد.                                                                                                                                              

 اما قبل از اينکه کارمان را شروع کنيم اجازه بدهيد درمورد يک نکته رک و راست برايتان توضيح دهم: انتظارات. سعي کنيد انتظار و توقعتان معقول و منطقي باشد. هدف شما بايد اين باشد که سعي کنيد در عکس ها در بهترين حالت ممکن خودتان ظاهر شويد، که اين بهترين حالت هر چيزي مي تواند باشد. اگر فکر مي کنيد که با چند جادو و جنبل قبل از فشرده شدن دکمه دوربين توسط عکاس، مي توانيد مثل جرج کلوني يا آنجلينا جولي بيفتيد، سخت در اشتباهيد.                                                                                                                       

حال نکاتي برايتان عنوان مي کنيم که به شما کمک مي کند در عکس ها بهترينِ خودتان باشيد.

                                                                                                                                                                                                                                            

قدم اول: بهترين لبخندتان را بشناسيد                                                                                                                                                                                              

بااينکه همه لبخندها در يک محل (دهان) ايجاد مي شود، اما بعضي از لبخند ها موجي روي صورتتان ايجاد مي کند که باعث مي شود چشمانتان هم احساستان را ابراز کند. اگر حال و حوصله نداريد و دليلي هم براي خنديدن يا لبخند زدن نمي بينيد، وقتي کسي لنز دوربين را به سمتتان مي گيرد، يک لبخند مصنوعي تحويل عکاس مي دهيد. اگر بقيه آدم هاي توي عکس، واقعي لبخند زده اند يا مي خندند، مطمئن باشيد که اين لبخند مصنوعي و يخ زده تان حتماً به ذوق خواهد زد.                                                                                                                                                                                                                          پس براي اينکه در عکس خوب بيفتيد، به عکس هاي قبلي خودتان نگاهي بيندازيد و ببينيد که کدام لبخند به صورتتان بيشتر مي آيد. حتماً موقعيت را در نظر داشته باشيد و ياد بگيريد که آن لبخند را تقليد کنيد تا هر موقع دوربين هويدا شد بتوانيد دقيقاً همان لبخند را روي صورتتان بنشانيد.                                                                                                                                                                                                                                  قدم دوم: در معرض نور مستقيم قرار نگيريد                                                                  

مطمئناً در خيلي از عکس هايتان فکر ميکنيد که تصوير اشکالي دارد که بهتر است از صحنه حذف شود—يکي از اين اشکالات مي تواند اشکال نور باشد. در اين قدم براي خوب افتادن در عکس، خاطرنشان مي کنيم که بايد مطمئن شويد که به هيچ طريقي قرباني نور مستقيم و شديد نشويد. اگر احساس مي کنيد که پيشانيتان بيش از اندازه بلند است، صبر کنيد تا نور مستقيم از روي آن کنار رود.                                                                                                                                                                                                                         

نور مستقيم، به خصوص اگر از نور خورشيد باشد، چهره و حالت شما را تغيير مي کند. ممکن است باعث شود صورتتان را جمع کنيد يا چشمانتان را ببنديد و چنين حالت هايي مسلماً عکس شما را خراب خواهد کرد. نور همچنين ممکن است باعث شود که سرتان را پايين بيندازيد و اين هم به نوبه خود زير صورتتان غبغب ايجاد مي کند و باعث مي شود در عکس بد بيفتيد. پس تا آنجا که مي توانيد سعي کنيد در موقعيتي عکس بيندازيد که از نور شديد آفتاب خبري نباشد.                                                                                                                         

قدم سوم: مستقيم به دوربين نگاه نکنيد                                                                                                                                                                                           

براي خيلي از آنهايي که چهره فتوژنيک دارند، هرکاري هم که بکنند دوربين بدي هايشان را خوب و خوبي هايشان را عالي نشان خواهد داد. خيلي ديگر از آنهايي که فتوژنيک هستند هم ياد گرفته اند که طوري عکس بگيرند که هميشه فتوژنيک بيفتند. بعضي هايشان به کمي بالاتر از دوربين نگاه مي کنند، ترفند خيلي هايشان هم ساده است: درست از زاويه اي که در آن بهترين شکل را دارند مقابل دوربين مي ايستند.                                                                                                                                                                                           

اگر سرها و صورت ها متقارن بودند، اين مسئله ديگر وجود نداشت اما واقعيت اين است که هيچ چهره اي تقارن کامل ندارد. هميشه يک رخ شما زيباتر از رخ ديگرتان است.                                                                                                                                                  يادتان باشد که بااينکه اين صورت، موها و سر خودتان است، شايد خودتان نتوانيد تعيين کنيد که کدام رختان زيباتر از رخ ديگر است. پس چرا از دوستانتان سوال نمي کنيد؟                                                                                                                                                  قدم چهارم: چشمهايتان را ببنديد و دوباره باز کنيد                                                                                                                                                                                و آخر اينکه، بعد از اينکه زيباترين لبخندتان را زديد، نور عکس را کنترل کرديد و در بهترين رخ تان قرار گرفتيد، اين حقه قديمي را هم به کار ببنديد: درست قبل از اينکه دکمه دوربين فشرده شود، پلک بزنيد. اينکار نه تنها باعث نمي شود که چشمانتان در عکس بسته بيفتد، بلکه در زيباترين شکل ممکن خواهند افتاد.                                                                                                                                                                                                           خلاصه اينکه، اين پلک زدن چشمانتان را تشويق مي کند که هوشيارتر شوند و وقتي دکمه زده مي شود، چشماني براقتر و زنده تر در عکستان ببينيد.

                                                                                                                                            


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 3:6 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 552
بازدید کل : 36646
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1