مجله پزشکی
F a R z A d

 

.:: درمان اورژانسی رفع احساس ترش کردن معده ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عموماً مشکلات ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به معده می باشد که جهت رفع اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می گردد از جوش شیرین استفاده نمایید چرا که احساس ترش کردن معده با جوش شیرین از بین می رود، همان جوش شیرینی که متاسفانه امروزه آن را بدنام کرده اند. برای اینکار به محضی که احساس کردید معده شما می خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید.

چون جوش شیرین یک باز محسوب می شود و ترشی از اسید است، وقتی آنها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می شود و احساس ترش کردن، رفع خواهد شد و معده سالم می ماند. البته لازم به ذکر است جوش شیرین درمان علت مشکل اصلی شما نیست و درمان علامتی محسوب می شود یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتاً رفع می کند. اگر شما دچار ترش کردن معده هستید، معده شما سرد است و باید نزد پزشک متخصص طب سنتی مراجعه نمایید تا درمان ارائه شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ضمناً توصیه می شود برای رفع سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته ای دو یا سه بار حتماً خورده شود و هیچ وقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی (حدود یک ماه) نیز از خوردن مواد خام، لیمو عمانی، ترشیجات و میوه ها (خصوصاً مرکبات) خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید، مصطکی را هم به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید و با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به رفع مشکل معده خود اقدام کنید.
 


.:: با ورزش پوست خود را زیبا کنید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ورزش موجب بهبود گردش خون، تعادل هورمونی، تغذیه‌ی بهتر پوست و دفع مواد زائد سمی از طریق تعریق می‌گردد. یکی از عواملی که باعث ایجاد چین و چروک پوستی می‌گردد، کاهش خونرسانی به پوست می‌باشد. پوست دارای رگهای خونی فراوانی است؛ رگهای خونی آب و مواد مغذی را به پوست می‌رسانند.

پوست با جذب اکسیژن و دفع اسید کربنیک در امر تنفس مشارکت می‌کند. در اثر گذشت سن، سرعت خونرسانی به پوست و عضلات صورت کاهش می‌یابد. در نتیجه میزان اکسیژن رسانی و مواد غذایی که به پوست می‌رسند کم می‌شود. بهترین راه حل این مشکل، انجام حرکات و نرمش‌های ورزشی برای پوست می‌باشد.

این گونه تمرین و ورزشها سبب تسریع جریان خون و جذب اکسیژن بیشتری می‌شود. بعد از ورزش، پوست و سایر اعضای بدن دگرگون می‌شود و احساس نشاط خواهید کرد، این فرآیند نتیجه افزایش جریان خون و جذب اکسیژن بالاست. وقتی قسمتی از بدن را ماساژ می‌دهید، جریان خون آن قسمت افزایش می‌یابد و سبب رساندن اکسیژن و دیگر مواد غذایی به سلولهای آن قسمت و ترمیم پوست می‌شود.

همراه با انجام ورزشهای بخصوص، تنفس عمیق نیز اهمیت زیادی دارد و خون را در سراسر بدن به جریان می‌اندازد و اکسیژن رسانی به خوبی صورت می‌گیرد. پس سعی کنید در هنگام انجام ورزشهای صورت و یا در هر وضعیت دیگری گاهی تنفس عمیق را انجام دهید. ورزش‌های صورت بیش از آنچه که فکر می‌کنید، بر پوستتان تاثیرگذار خواهد بود و زمانی که واقعاً این موضوع برایتان روشن می‌شود که ورزش را جزء برنامه روزانه‌ی زندگی خود قرار دهید
 


.:: ۱۰ راهکار و توصیه به کارمندان پشت میز نشین ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

استرس، بیماری‌های مفصلی و بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز از جمله عوارض پشت‌میزنشینی به شمار می‌روند اما اگر به خاطر شغل و حرفه‌تان مجبورید ساعات زیادی از روز را پشت میز کار بگذرانید، توصیه محققان به شما این است که با رعایت ۱۰ نکته زیر، بیشتر به فکر سلامتی‌تان باشید و جلوی بیماری‌های ناشی از پشت‌میزنشینی را بگیرید:

1. در وضعیت مناسبی بنشینید :

اگر بدن شما در حالت نشسته یا حتی ایستاده، وضعیت مناسبی نداشته باشد، قطعا پس از مدت کوتاهی استرس به سراغ‌تان خواهد آمد. یکی از راه‌های فرار از استرس هم پرخوری است و نتیجه پرخوری هم چیزی نیست، جز چاقی. از طرف دیگر، وضعیت نامناسب بدن برای مدت طولانی سبب آسیب مفاصل و دردهای منطقه‌ای می‌شود. بنابراین پژوهشگران بهترین وضعیت بدن را در حالت نشسته برای ساعات طولانی، این طور عنوان کرده‌اند:

- طول کفی صندلی باید به اندازه‌ای باشد که از نشیمن‌گاه تا زانوی شما به طور کامل روی آن قرار گیرد.
- صندلی‌تان باید حتما تکیه‌گاه داشته باشد تا بتوانید کمرتان را به آن تکیه دهید. در غیر این صورت بهتر است صندلی‌تان را به دیوار بچسبانید و از دیوار به عنوان تکیه‌گاه استفاده نمایید.
- هنگام کار با کامپیوتر، باید مچ و ساعد دست‌تان در یک راستا قرار داشته باشند و برای جلوگیری از درد مفاصل مچ دست، نباید مدام آنها را خم و راست کنید.
- هنگام کار با کامپیوتر، باید سر و گردن‌تان به طور مستقیم رو به روی مانیتور قرار داشته باشند. در غیر این صورت و با خم نگه داشتن سر و گردن‌تان به مدت طولانی، دچار گردن درد خواهید شد.
- به منظور پیشگیری از گردن درد، بهتر است هر چند دقیقه یک بار، چند ثانیه ورزش‌های مناسب برای گردن را انجام دهید و گردن‌تان را به طرفین بچرخانید.
- هنگام نوشتن یا کار با کامپیوتر، آرنج خود را در نزدیک‌ترین حالت به بدن قرار دهید؛ آن هم در وضعیت ۹۰ یا ۱۲۰ درجه.
- سعی کنید موقع انجام کار، بازوها و شانه‌هایتان را در وضعیتی کاملا راحت قرار دهید و آنها را خیلی بالاتر یا پایین‌تر از سطح میز کارتان نبرید.
- کف پاهای‌تان باید کاملا چسبیده به زمین باشد و اگر صندلی‌تان بلند است و پاهای‌تان به زمین نمی‌رسد، بد نیست که از یک زیرپایی استفاده کنید.
- بهتر است که کفی و تکیه‌گاه صندلی‌تان فوم‌دار باشد، نه چوبی یا آهنی. این طوری فشار کمتری به کمرتان وارد می‌شود و دیرتر خسته می‌شوید.

2. هر چند دقیقه یک بار، از جای‌تان بلند شوید و چرخی بزنید :

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان، بدن هر فرد فقط ۲۰ دقیقه می‌تواند تحمل قرار داشتن در یک وضعیت ثابت را داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار، از جای‌تان بلند شوید و مدت ۳۰ ثانیه قدم بزنید، یا بدن‌تان را کش و قوس دهید.

3. حرکات تکراری انجام ندهید :

تکرار مداوم یک حرکت (مانند جواب دادن به تلفن) می‌تواند آزاردهنده و استرس‌آور باشد. به همین خاطر بهتر است که در صورت امکان و اگر ضرورتی حس نمی‌کنید، کارهای تکراری انجام ندهید یا نوع کارتان را عوض کنید. برای مثال، به جای خم و راست کردن مداوم دست‌تان برای پاسخ‌گویی به تلفن‌ها، از یک هدفون استفاده کنید و تلفن‌های شخصی‌تان را به ساعات یا روزهای خلوت‌تان اختصاص دهید.

4. نمایشگر کامپیوترتان را در وضعیت مناسبی قرار دهید تا چشم یا مفاصل گردن‌تان اذیت نشوند :

وضعیت مناسب یعنی اینکه نمایشگر درست روبه‌روی شما به فاصله ۵۰ سانتی‌متر از چشم‌تان قرار داشته باشد و صفحه نمایشگر رو به پنجره هم نباشد تا انعکاس نور بیرون روی نمایشگر، چشم‌های شما را اذیت و خسته نکند. در ضمن، بد نیست که برای جلوگیری از خشکی یا سوزش چشم، مدام به صفحه کامپیوتر زل نزنید و هر ۱۵ دقیقه یک‌بار، دست از کار با کامپیوتر بکشید.

5. مراقب گردن‌تان باشید :

به منظور خم‌شدن کمتر گردن‌تان هنگام تایپ‌کردن، بهتر است که از وسیله‌ای برای نگهداری کاغذها در کنار صفحه کلید استفاده کنید.

6. میزتان را تمیز کنید :

برای اینکه به آلرژی یا سایر بیماری‌های عفونی مبتلا نشوید، باید هر روز صفحه کلید، نمایشگر، سطح میز، تلفن یا هر وسیله دیگری که روی میزتان قرار دارد را گردگیری کنید و هفته‌ای یک بار هم آنها را ضدعفونی نمایید. باکتری‌های روی میز می‌توانند سلامتی شما را تهدید کنند.

7. میز خود را همیشه مرتب نگه دارید و اجازه ندهید که آشفته و درهم برهم شود :

شلوغی میز کار باعث خستگی زودرس و استرس می‌شود و یکی از عوامل اتلاف وقت کاری به شمار می‌رود.

8. میز کار خود را تبدیل به میز غذا نکنید :

قراردادن خوراکی‌های رنگارنگ و پرکالری روی میز کار، اشتهای شما را به غذا خوردن افزایش می‌دهد؛ حتی اگر گرسنه هم نباشید. شما می‌توانید برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود، به جای چیپس و پفک و شکلات، کمی میوه خشک یا انواع آجیل را درون کشوی میزتان نگهداری کنید.

9. میزتان را زیبا کنید :

زیبا بودن میز کار یکی از عوامل افزایش‌دهنده انگیزه کاری و لذت‌بردن از ساعات کار است. شما می‌توانید با قرار دادن عکس فرزندتان خود یا حتی یک گلدان کوچک روی میز، فضای کاری‌تان را کاملا عوض کنید.

10. زمان برگشتن به خانه، بهترین فرصت برای پیاده‌روی یک فرد پشت میزنشین است :

پس تنبلی را کنار بگذارید و برای حفظ سلامت جسم و روان‌تان، پیاده‌روی را به فهرست کارهای روزانه خود اضافه کنید.
 


.:: چرا موهایمان خیلی زود سفید می شود ؟! ::.

سیگار می کشم چربی و چیپس دوست دارم عاشق ژل و واکس مو هستم روزی سه بار موهایم را با شامپو می شویم اما نمی دانم چرا موهایم سفید شده و می ریزد ...

گرچه بخش خارجی مو از سلول های مرده تشكیل شده است ولی همین بخش مرده مو نشاندهنده زندگی و شادابی و سلامت شما می باشد. انسان ها در سنین نوجوانی و جوانی بدترین رفتارها و کمترین نگهداری را در رابطه با موهایشان دارند و زمانی به ارزش مو پی می برند که موها سفید می گردند و در حال ریختن هستند.

متاسفانه برخی محصولات آرایشی و به اصطلاح بهداشتی بیش از سودی كه به مو برسانند ضرری می رسانند كه تا سالها ماندگار و پا برجاست استفاده از مواد نفتی چون پارافین و یا روغنهایی كه از تركیبات آن كسی جز سازنده آن آگاه نیست چون انواع واكس های مو و كرم های مو و… برای
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
بعضی از مردم علی الخصوص جوانان عادت شده و استفاده از آن را نشانه رسیدگی به موهای خود می دانند و جالب اینجاست كه انتظار دارند حتی یک تار از موهای شان سفید نشود و یک تار مو هم از سرشان کم نگردد.

استفاده از موادی كه هیچ بار تغذیه ای برای بدن ندارند، فقط شكم پر كنند و بدن را با فقر مواد غذایی روبرو می كند خود از عوامل موثر در سفید شدن و ریزش مو می باشند. موادی چون چیپس پفك تخمه و… از همین دسته اند.

یكی دیگر از علل بسیار مهم ریزش و ضعف مو در مردان استعمال دخانیات می باشد كه حتی با علم به ضرر آن باز هم شاهد ترویج آن در بین جوانان و حتی پزشكان می باشیم.

استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن میشود. انجام برخی كارها كه البته نیاز به همت والا و اراده ای استوار دارد در امر مو از اهمیت زیادی برخودار است به طور مثال كمتر خانواده ای است كه برنج این منبع بزرگ ویتامن به خصوص ویتامین های خانواده B را به طور صحیح مصرف كند و آنرا آبكش نكند.

ما به پوست برنج كه همان سبوس است به چشم ماده ای زائد و كاه صفت نگاه می كنیم در حالی كه در کشورهای غربی با استفاده از آن انواع داروها را برای سفید شدن پوست و سیاه شدن مو و… میسازند.

1. سعی كنید كه در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه های تازه بسیار استفاده شود و خوردن سبزیجاتی چون كرفس جعفری كاهو و اسفناج توصیه می شود. این مطلب را هم اضافه كنم كه اسفناج جدا از تقویت غده های رنگینه ای مو منبع عظیم آهن می باشد كه باعث تقویت استخوان و ناخن و مو می شود. ذكر این نكته ضروری است كه اسفناج در حالت عادی در بدن دارای جذب بسیار پایینی می باشد و باید همراه آبلیمو وی ا ماست خورده شود.

2.
 
بعد از استحمام اگر موهای شما پف می كند به جای استفاده از ژل ها كه باعث خفه شدن مو می شود خودداری كرده و به جای آن از روغنهای مفید گیاهی استفاده كنید و البته به یاد داشته باشید كه هیچ روغنی نباید بیش از ۳ساعت روی سر بماند و پس از آن باید با یك شامپوی خوب شسته شود.

3.
 
از حنا این گیاه مفید استفاده كنید و به هیچ وجه خود حنا با شامپوهای حنا قابل مقایسه نیست. اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمی آید می توانید از پودر گل ختمی استفاده كنید كه دیگر حنایتان رنگ نمی دهد به علاوه از خواص خود ختمی نیز بهره برده اید.

4.
 شلتوك یا همان سبوس برنج گیاه ارزان قیمتی است كه در هر عطاری یافت می شود. می توانید از دمكرده آن مانند چای استفاده كنید.

5.
 از رسیدن گرد و خاك و دود به موهایتان جلوگیری كنید كه دشمن مو هستند. سعی كنید موهای خود را با شانه پلاستیكی شانه نكرده و بهترین شانه شانه چوبی می باشد. در ضمن استفاده از سشوار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود و اگر مجبور به استفاده از آن هستید حتی الامكان از درجه بسیار گرم آن استفاده نكنید. به علاوه از شانه كردن مو در حمام خودداری شود.
 


.:: دانستنی هایی برای مصرف پاستیل ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پاستیل‌ از آن دسته خوراکی ‌هاست که ظاهر جذاب و طعم خوبش بزرگ و کوچک را به سمت خود می‌ کشد. گفتگوی زیر با دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برای آشنایی بیشتر با خوب و بد این محصول ژله ‌ای است.

- آقای دکتر! ژلاتین پاستیل از چه چیزی تهیه می ‌شود؟

ژلاتین پاستیل از پوست یا استخوان حیوانات مختلفی مانند گاو، خوک یا حتی ماهی درست می ‌شود اما در کشور ما به دلیل مساله حلال بودن، تنها پوست و استخوان گاو و به ندرت ماهی کاربرد دارند.

- این ژلاتین‌ ها در کشور خودمان تولید نمی ‌شوند؟
خیر. ما در ایران فرآیند تولید ژلاتین نداریم و به همین خاطر ژلاتین ‌های وارداتی باید حتما مورد تایید مقامات بهداشتی و دامپزشکی ‌مان باشند تا مطمئن باشیم ژلاتینی که وارد می ‌کنیم، حتما از حیوان حلال ‌گوشت تهیه شده و آن حیوان هم به روش اسلامی ذبح شده است.

- آیا مصرف ژلاتین مفید است؟

البته. مصرف ژلاتین خالص به همه افراد حتی آن هایی که در رژیم غذایی به سر می ‌برند هم توصیه می‌ شود چون این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و کالری زیادی ندارد اما وقتی که با انواع رنگ ‌ها و اسانس ‌های طبیعی و مصنوعی و حتی شکر مخلوط می ‌شود دیگر باید در مصرف آن ها حد اعتدال را رعایت کرد.

- یعنی خوردن پاستیل به اندازه خوردن ژلاتین خالص مفید نیست؟

نه. همانطور که گفتم در فرآیند تولید پاستیل، مقدار زیادی شکر، رنگ و اسانس خوراکی استفاده می‌ شود که این موضوع باعث می‌ شود مصرف پاستیل را به افراد چاق و آن هایی که در حال لاغر شدن هستند، توصیه نکنیم. کودکان زیر 2 سال نیز سیستم گوارش حساسی دارند و بهتر است خوراکی‌ هایی که افزودنی دارند را کمتر میل کنند.

- آقای دکتر! چرا پاستیل سفت ‌تر از ژله است؟ مگر فرآیند تولید آن ها یکسان نیست؟

ژلاتین با 3 درجه قدرت مختلف تولید می ‌شود، کم، متوسط و زیاد. پاستیل از ژلاتین ‌های با قدرت بیشتر تهیه می ‌شود و به همین دلیل حالت جویدنی و سفت دارد اما ژلاتین موجود در ژله‌ ها و پودر آن ها، ژلاتینی با درجه متوسط و کم است و به همین خاطر ژله از پاستیل، شل ‌تر است.

- ژلاتین بو و مزه زننده‌ای ندارد؟

خیر. ژلاتین خالص، بدون مزه، رنگ و بو است و به همین دلیل در بازار تولید به آن انواع رنگ‌ ها و اسانس‌ های مجاز خوراکی و شکر اضافه می‌ کنند تا این ماده خوراکی مشتری‌ پسند شود.

- پس چون این افزودنی ‌ها مجاز هستند می‌ توان بدون دغدغه پاستیل خورد؟

خیر. هر چقدر هم که افزودنی‌ های پاستیل مجاز باشند اما به هر حال طبیعی نیستند و مصرف زیادشان به هیچ‌ وجه توصیه نمی ‌شود. به علاوه پاستیل مقدار زیادی شکر دارد که مصرف مداومش برای دندان ‌ها و به طور کلی برای بدن مفید نیست و کالری بالایش می ‌تواند باعث بالارفتن وزن شود.

- بعضی از تولیدکنندگان، ادعا می ‌کنند که از کنسانتره میوه به جای اسانس آن در تولید پاستیل استفاده می ‌کنند. چه تفاوتی بین اسانس و کنسانتره وجود دارد؟

اسانس، به صورت مصنوعی و شیمیایی تهیه می ‌شود اما کنسانتره از میوه طبیعی درست می ‌شود. بعید به نظر می ‌رسد که در فرآیند تولید پاستیل از کنسانتره میوه‌ ها استفاده شود چون این کار باعث شل‌ شدن ژلاتین و مشکل شدن قالب ‌گیری آن می‌ شود.

- آیا پاستیل‌ های میوه ‌ای مزیتی بر سایر پاستیل‌ ها مثلا انواع نوشابه‌ ای آن ها دارند؟

خیر. همان ‌طور که عنوان شد این طعم‌ ها و بوها فقط اسانس هستند و بین اسانس‌ های میوه ‌ای و نوشابه‌ ای تفاوتی از نظر ارزش غذایی وجود ندارد. بنابراین نمی ‌توان گفت که یکی از آن ها از دیگری بهتر است. برخی تصور می ‌کنند که پاستیل‌ ها منبع کلسیم هستند در حالی که این طور نیست و نمی ‌توان عادت به خوردن آن را عاملی برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان در نظر گرفت.

- روغنی که به سطح پاستیل‌ ها می‌زنند چیست؟ ضرری برای مصرف‌ کننده ندارد؟

این روغن که روغن خوراکی است بیشتر برای براق شدن پاستیل‌ ها و جلوگیری از چسبیدن آن ها به یکدیگر به سطح شان افزوده می ‌شود و میزان آن بسیار کم است و نمی ‌تواند از نظر اضافه کالری دریافتی برای مان مشکلی ایجاد کند.

- آیا منع مصرف پاستیل برای بعضی افراد وجود دارد؟

خیر. همه می ‌توانند به مقدار محدود پاستیل بخورند. فقط به خاطر شکر موجود در آن، کسانی که اضافه وزن یا دیابت دارند باید در مصرف این خوراکی خوشمزه حداقل‌ ها را رعایت کرده و حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنند. البته آن هایی که دیابت نوع 1 دارند و انسولین تزریق می‌ کنند مشکل چندانی در این زمینه‌ ندارند اما دیابتی‌ های نوع 2 باید در خوردن انواع تنقلات شیرین مراقب باشند.

- آقای دکتر! برخی از والدین و به خصوص مادران به شیرخواران در حال دندان درآوردن ‌شان پاستیل می‌ دهند تا آن ها به دندان شان بکشند. به نظر شما این کار درست است؟

به هیچ عنوان. چون ممکن است شیرخواران تکه ‌ای از پاستیل را با دندان خود جدا کنند و این تکه داخل نای آن ها برود و باعث خفگی ‌شان بشود. ضمن این که شیرخواران سیستم ایمنی و گوارش ضعیف‌ و حساسی دارند و خوردن خوراکی‌ هایی مانند پاستیل می‌ تواند بسیار خطرناک باشد.

- پاستیل و کودکان

دکتر زیبا سجادی دندانپزشک کودکان با اشاره به مضرات ناشی از مصرف زیاد پاستیل در کودکان می گوید: چسبندگی ژلاتین به دندان‌ های کودکان و کوتاهی آنان در رعایت بهداشت دهان، به تخریب دندان‌ ها منجر می‌ شود. در سال‌ های اخیر برخی از کارخانه‌ های تولید پاستیل، ویتامین C را به محصولات خود افزوده ‌اند و با تاکید بر ارزش سلامتی این ‌گونه پاستیل‌ ها جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده‌اند. باید به خاطر داشته باشیم که ژلاتین به ‌آسانی در بدن جذب می ‌شود و حتی به گوارش سایر مواد غذایی از طریق تولید امولسیون کمک می‌ کند؛ علاوه بر آن به عنوان مکمل غذایی در رژیم‌ های مخصوص استفاده می‌ شود. به طور معمول ژلاتین حاوی 80 درصد پروتئین، 13 درصد رطوبت و 2 درصد مواد مغذی است. با این حال، والدین باید در‌ نظر داشته باشند اگر کودکان شان از پاستیل به میزان زیادی استفاده می ‌کنند، از سلامت دندان آن ها غافل نمانند.

- مراقب باشید

هنگام خرید پاستیل آن هایی را تهیه کنید که دارای بسته بندی و کاملا بهداشتی باشند. چندی پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با صدور اطلاعیه ‌ای فروش فله ‌ای انواع پاستیل با نام كندی میكس را ممنوع كرد. در این اطلاعیه آمد: انواع پاستیل كه عموماً با نام كندی میكس در اماكن عمومی مانند ایستگاه‌ های مترو، فروشگاه ‌ها، مراكز خرید، فرودگاه‌ ها و... به صورت فله‌ ای به فروش می‌ رسند فاقد مجوز بهداشتی واردات بوده و ورود آن ها به كشور غیر قانونی است. یا مثلا چند وقت پیش اعلام شد که شکلات پاستیلی با مارک "HARIBO" وارد و در کشور توزیع شده بود ‌که این نوع شکلات معمولا حاوی ژلاتین حیوانی است و نداشتن هرگونه نشانه حلیت بر روی بسته ‌بندی آن تعجب‌آور است. این محصول متعلق به کشور اتریش است.
 


.:: مسکنی فوق العاده جهت سردردهای میگرنی ::.

اگر شما هم دچار سردرد می شوید و با خوردن قرص های بروفن و ... آرام نمی شود، این دارو را امتحان کنید و ...

متخصصان علوم پزشكی در مركز سردرد دانشگاه كالیفرنیا در سانفرانسیسكو تاكید كردند: دوز بالای آسپیرین می تواند میگرن و سردردهای شدید را تسكین دهد. آسپیرین همچنین یك داروی غیررسمی و غیراعتیادآور است كه كمترین عوارض جانبی را برای افراد بالغ دارد و نسبت به سایر رژیم های دارویی مثل تریپتان ها كه پزشكان معمولا برای كاهش سردردهای شدید به بیماران خود تجویز می كنند، كم هزینه تر است.

برای دستیابی به یك برنامه درمانی موفق و موثر برای این بیماران، پزشكان ابتدا به یك برنامه درمانی بیمارستانی اقدام می كنند كه در آنجا ترك دارو توسط نورولوژیست یا متخصص درد تحت نظر قرار می گیرد. سپس دوز بالای آسپیرین درون وریدی می تواند به بیماران كمك كند كه سردرد خود را در حین ترك دارو كنترل كنند.

به گزارش هلت دی نیوز، گروه پزشكی دانشگاه كالیفرنیا تاكید دارند كه برای درك عملكرد دقیق آسپیرین در كاهش سردردهای شدید، انجام آزمایشات بیشتر مورد نیاز است اما این یافته جدید یك گزینه درمانی ایمن و موثر برای مبتلایان به میگرن ارائه میكند.

منبع : ایسنا
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

.:: فواید مولتی ویتامین برای سلامت زنان ::.

مصرف مولتی ویتامین به زنان کمک می‌کند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند. دکتر سوزان روتیانن از موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد در این باره گفت: البته مصرف مولتی ویتامین در زنانی که دچار بیماری های قلبی شده اند تاثیری زیادی نخواهد داشت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به طور کلی تحقیقات نشان می دهد زنانی که مولتی ویتامین مصرف می کنند در کل سالم تر هستند. آن ها معمولا کم تر سیگار می کشند، فعالیت بدنی بیش تری دارند و رژیم غذایی سالم تری را انتخاب می کنند. حتی اگر این موارد را در نظر بگیریم باز هم نمی توان از تاثیر مستقیم مصرف مولتی ویتامین بر سلامت زنان چشم پوشی کنیم. تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی به طور مرتب مولتی ویتامین مصرف می کنند.

در کشورهای صنعتی مصرف مولتی ویتامین ها بسیار گسترده است. اگرچه به طور کلی بسیاری از انسان ها معتقدند مصرف مولتی ویتامین ها از بیماری های قلبی پیشگیری می کند، اما هنوز شواهد کافی برای اثبات این مدعا وجود ندارد.

برای بررسی رابطه بین مصرف ویتامین و پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان روتیانن مطالعه ای را روی 31 هزار و 671 زن که سابقه ابتلا به بیماری های قلبی را نداشند و 2 هزار 262 زن که به بیماری های قلبی دچار شده بودند انجام دادند. این زنان بین 49 تا 83 سال سن داشتند و تقریبا 60 درصد از هر دو گروه از مکمل ها استفاده می کردند.

این تحقیقات نشان داد زنانی که از مولتی ویتامین و دیگر مکمل ها استفاده می کنند با احتمال 27 درصد کم تر به حمله قلبی دچار

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 11:24 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 301
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 346
بازدید ماه : 767
بازدید کل : 36861
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1