نمایشگاه سازهای ابداعی شجریان ۱۳۹۰
F a R z A d

 نمایشگاه سازهای ابداعی شجریان ۱۳۹۰

 نمایشگاهی از سازهای ابداعی محمدرضا شجریان (خواننده سنتی ایرانی) می‌باشد که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ در تالار بهارخانه هنرمندان و به کوشش موسسه فرهنگی هنری دل آواز و با همکاری خانه موسیقی ایران افتتاح گردید. در افتتاحیه اختصاصی این نمایشگاه محمدرضا شجریان در خصوص سازهای ابداعی و دست‌ساز خود و کاربرد آنها به بازدیدکنندگان و مهمانان توضیحاتی داد. همچنین در افتتاحیه این مراسم هنرمندان رشته‌های مختلف هنری شرکت داشتند. سازهای جدید شاه‌صراحی،بم‌صراحی، صراحی آلتو، صراحی، شهرآشوب، شهرآشوب آلتو، شهنواز، شهبانگ، کرشمه، باربد، تندر، ساغر، سازهایی بود که در این نمایشگاه معرفی شدند. همچنین در این نمایشگاه علاوه بر سازهای جدید، سنتورهای دست‌ساز ساخت محمدرضا شجریان نیز که در دوران جوانی ساخته شده بود، به نمایش در آمد.

تاریخچه و عکس های دیدنی
از درون و بیرون مجسمه آزادی آمریکا در نیویورک


مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن "آزادی روشنگر جهان" است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶میلادی توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده ‌است.

این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوش‌آمد گویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده ‌است. این مجسمه که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌ است. طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کرده‌اند. نوع مسی که برای پوشش مجسمه بکار رفته را نیز توسط اوژن ویوله لودوک طراحی شده است.

مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فرا گرفته‌ است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته ‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتی‌ها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده می‌کردند. از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهت هایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 10:7 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 318
بازدید هفته : 415
بازدید ماه : 836
بازدید کل : 36930
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1