مواد غذایی مخصوص شش تکه کردن عضلات شکم
F a R z A d

 احتمالاً مي دانيد که وقتي نوبت به شش تکه کردن عضلات شکم مي رسد، رژيم غذايي نقش مهمي در اين زمينه بازي مي کند. صرفنظر از نوع برنامه تمريني که دنبال مي کنيد، اگر از موادغذايي مفيد براي شکم استفاده نکنيد (که به چربي سوزي شما کمک مي کند)، هيچ نتيجه اي نخواهيد گرفت. دقيقاً به همين سادگي است.                                                                                                                                                                       براي اينکه شکمتان را آنطور که ميخواهيد بسازيد بايد محدوده هاي خود را فراتر بگذاريد. براي کات کردن و تفکيک عضلات شکم بايد درصد چربي بدنتان خيلي پايين بيايد. بااينکه ممکن است بتوانيد عضلات بازويتان را خوب تفکيک کرده يا حتي رگ هاي عضلات پاهايتان را بيرون بزنيد، عضلات شکم به همين سادگي ها ظاهر نمي شوند.بايد رژيم غذايي خود را خيلي سخت بگيريد و فقط در رژيمتان از موادغذايي استفاده کنيد که مخصوص چربي سوزي ماکسيمم و حفظ عضلات باشد.                                                                                                                                                                                                                           

در اين مقاله موادغذايي را براي شما معرفي مي کنيم که اگر شکم شش تکه مي خواهيد، بايد در برنامه غذاييتان از آنها استفاده کنيد.                                                                                                                                                                                            

1) پنير محلي با سديم پايين                                                                                                                                                                                                         

پروتئين بخش مهمي از رژيم چربي سوزي است چون تنها ريزمغذي است که حفظ عضلات را تقويت مي کند. مي توانيد مصرف کربوهيدرات و چربي را پايين بياوريد اما بدون پروتئين کافي، نتيجه خوبي به دست نمي آوريد. اما، همه پروتئين ها مشابه نيستند. وقتي رژيم غذاييتان بسيار کم کالري باشد، گرسنگي شديداً به سراغتان مي آيد. صد در صد مي خواهيد که با انتخاب موادغذايي که کندترين هضم را داشته باشند و مدت طولاني تري شما را سير نگه دارند، اين گرسنگي را کمتر کنيد.                                                                                                                                                                                                                پنير محلي منبع بسيار خوبي از پروتئين کازئين است—که يکي از کندهضم ترين پروتئين هاي موجود مي باشد. موقع خريد دقت کنيد که نوع کم سديم تر آن را انتخاب کنيد. بااينکه نمک هميشه هم چيز بدي نيست اما برحسب وضعيت سلامت کنونيتان و بقيه رژيم غذاييتان، درمورد شکم بايد تا مي توانيد احتباس آب را به پايين ترين مقدار ممکن برسانيد.                                                                                                                                                   2) سيب                                                                                                                                                                                                                                 اگر مصرف کربوهيدرات خود را پايين بياوريد و به 5 تا 8 درصد چربي بدن برسيد ، احساس گرسنگي مشکل بسيار عمده اي برايتان خواهد شد. بدن شما مطمئناً دوست ندارد اينقدر لاغر شود و به خاطر همين با شما مبارزه مي کند. گرسنگي راه خوبي براي اينکار است. در رژيم هايي که کالري آن خيلي پايين است، مطمئناً به وضعيت کاتابوليک (تجزيه بافت هاي عضلاني) مي رسيد. اين مسئله براي حجم عضلاني بدنتان که اينهمه براي به دست آوردن آن به خودتان زحمت داده ايد، اصلاً خوب نيست و بايد آنرا به حداقل برسانيد.                                                                                                                                                               کبد در اين زمينه تعيين کننده است که در وضعيت آنابوليک به سر مي بريد يا کاتابوليک. هيمنطور، نوع کربوهيدراتي که در ميوه ها وجود دارد، کمي با ساير کربوهيدرات ها مثل برنج يا نان متفاوت است و علامت بسيار قوي تري به کبد مي فرستد و اعلام مي کند که در وضعيت کاتابوليک نيستيد.شايد نتوانيد خيلي راحت خودتان را به وضعيت آنابوليک و عضله سازي برسانيد چون مقدار کالري که مصرف مي کنيد خيلي پايين است اما مي توانيد تخريبي که به بافت هايتان وارد مي شود را کمتر کنيد. ميوه ها به شما کمک مي کنند که به اين هدف برسيد.                                                                                                                                            سيب ميوه بسيار خوبي است چون نه قند خونتان را بالا مي برد و به ميزان کافي فيبر هم به بدنتان مي رساند که به شما براي غلبه بر مشکل گرسنگي کمک ميکند.                                                                                                                                                   3) روغن نارگيل                                                                                                                                                                                                                         

يک نوع روغن که معدود افرادي به فکر خوردن آن مي افتند، روغن نارگيل است که وقتي قصد کات کردن عضلات شکم را داشته باشيد، روغن بسيار مفيدي مي تواند باشد.                                                                                                                                             دليل اينکه روغن نارگيل ميتواند ماده غذايي خوبي در اين زمينه باشد، به خاطر وجود تريگليسيريد زنجيره متوسط است که به طريقي متفاوت با ساير روغن ها توسط بدن استفاده مي شود. اين روغن مي تواند خيلي سريعتر از ساير چربي ها بعنوان انرژي مصرف شود و اگر از کربوهيدرات زيادي براي توليد انرژي استفاده نمي کنيد، اين ميتواند به شما براي تامين انرژي بدنتان کمک کند.                                                                                                                                                                                                                                       البته اين اشتباه را مرتکب نشويد که محتوي کالري آن را در نظر نگيريد. اين هم نوعي چربي است و به ازاي هر گرم نه کالري به بدنتان مي رساند. پس حتماً آن را جايگزين ساير چربي ها و کربوهيدرات هاي مصرفيتان کنيد نه اينکه آن را هم به بقيه کالري هاي مصرفي اضافه کنيد. نکته جالب ديگر درمورد روغن نارگيل اين است که در هفته هاي اول مصرف آن، متابوليسم بدن را قبل از اينکه به آن عادت کند، بالا مي برد. پس حتي اگر تصميم نداريد براي طولاني مدت از آن در رژيم غذاييتان استفاده کنيد، مصرف فقط يک هفته آن تاثير بسيار زيادي در چربي سوزي شما خواهد داشت.                                                                                                                                                                                                                                   4) اسفناچ                                                                                                                                                                                                                               از آنجا که احتمالاً براي به دست آوردن آن عضلات کات شده اي که مي خواهيد از سالاد و سبزيجات زيادي در برنامه غذاييتان استفاده مي کنيد ، لازم است که ميزان آن را به حداکثر برسانيد. اسفناج يک ماده غذايي بسيار پرقدرت است—حاوي ميزان بالايي کاروتينوئيد مثل بتا-کاروتن و لوتين و همچنين کورستين مي باش که تاثيرات آنتي اکسيدانه در بدن دارند. علاوه بر آن، با مصرف اسفناج، اسيد فوليک، ويتامين K، منيزيم، منگنز، و پروتئين بيشتري به بدنتان مي رسانيد.                                                                                                                                                                                                                                  

يک نکته درمورد مصرف اسفناج اين است که سعي کنيد هر از گاهي آنرا پخته شده بخوريد چون پختن تاثيرات آنتي اکسيدانه اي که دارد را بيرون مي کشد.                                                                                                                                                                

   5) کره بادام زميني                                                                                                                                                                                                                     

کره بادام زميني يکي از موادغذايي است که خيلي از افراد رژيمي در برنامه غذايي خود به وفور از آن استفاده مي کنند. اگر مي خواهيد عضلات شکمتان را کات کنيد، اين ماده غذايي مي تواند انتخاب فوق العاده اي براي شما باشد.                                                                                                                                                                                     دو مزيت مهم کره بادام زميني اين است که بسيار سيرکننده است و حاوي چربي هاي سالمي نيز مي باشد. فقط يک تا دو قاشق غذاخوري از آن مي تواند گرسنگي شما را به کلي از بين ببرد و اين احساس سيري ساعت ها دوام خواهد داشت و به شما کمک مي کند چربي هاي مهم و ضروري را نيز به بدنتان برسانيد.                                                                                                                                                                                             موقع خريد دقت کنيد که به دنبال انواع طبيعي آن باشيد چون حاوي قند اضافي کمتري مي باشند و چون قصد چربي سوزي داريد برايتان مناسب تر هستند.                                                                                                                                                             6) سفيده تخم مرغ                                                                                                                                                                                                                    آخرين ماده غذايي سفيده تخم مرغ است. اين ماده غذايي که يکي از منابع ارزان و سريع پروتئين مي باشد، خيلي سريع در بدن هضم مي شود و به همين دليل سلولهاي عضلاني مي توانند آمينواسيدهاي مورد نياز خود را از آن تامين کنند.                                                                                                                                                                          

علاوه بر اين، اين ماده غذايي را مي توان به روش هاي مختلف درست کرد و به همين ترتيب انتخابهاي غذاييتان وسيعتر خواهد شد. همانطور که احتمالاً مي دانيد، وقتي انتخاب هاي غذايي محدود مي شود، احتمال ترک کردن رژيم نيز بيشتر مي شود. هر چيزي که به حفظ رژيم کمک کند يک نقطه مثبت است. اين واقعيت که درست کردن سفيده تخم مرغ زمان زيادي نمي برد احتمال مصرف آن را بيشتر مي کند تا يک چيزبرگر دوبل.                                                                                                                                                                        

حرف آخر...                                                                                                                                                                                                                              

پس اگر به دنبال عضلات تفکيک شده و کات در ناحيه شکمتان هستيد، حتماً حداقل چند مورد از اين موادغذايي را در برنامه غذاييتان بگنجانيد. يادتان باشد، فقط درصورت رعايت رژيم غذايي صحيح است که مي توانيد به هدفتان يعني شش تکه کردن شکم دست پيدا کنيد و در غير اينصورت نتيجه مطلوبي به دست نخواهيد آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 1:40 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 589
بازدید کل : 36683
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1